מטוס סופר צ’יפטיין PA-31

מטוס סופר צ'יפטיין (Chieftain) הוא מטוס שמשמש להטסת נוסעים או מטענים. זהו מטוס ותיק שפותח ומשווק במגוון דגמים על ידי חברה אמריקאית בשם Piper Aircraft, אחת החברות הותיקות והמוכרות בעולם בתחום התעופה האזרחית והפרטית. המטוס הקטן נחשב למטוס "משפחתי" שיכול להסיע מספר אנשים קטן.

קצת היסטוריה
בנייתו החלה בשנות השישים בארצות הברית, עם מפעלים שנפתחו גם במדינות שונות של דרום אמריקה. מאז השקת הדגמים הראשונים בשנות השישים, פותחו עוד דגמים של המטוסים מבית פייפר והפכו למצרך מבוקש בכל מדינות העולם, כשהם משמשים להטסת קבוצות קטנות של אנשים, משמשים כמטוסים פרטיים לאנשי עסקים, פוליטיקאים ולסלבריטאים ומהווים נכס לענף התעופה הפרטית בכל העולם.
בתחילת דרכם יועדו המטוסים הקטנים לשימוש צבאי ועד היום הם ממלאים תפקיד עבור צבאות במדינות כמו צ'ילה, צרפת, הונדורס, שבדיה, קניה ואיי הבהאמס, כמו גם מדינות רבות נוספות. המטוס הראשון שהתחיל את הסדרה נבנה בשנת 1967 וקיבל את אישורי הטיסה שלו לשימוש לטיסות קצרות עם מספר נוסעים קטן. עם השנים שופרו הדגמים המוצעים על ידי החברה והמטוסים הפכו למצרך יוקרתי עבור אנשים בעלי ממון שביקשו להיעזר במערך תעופה פרטי לטיסות עסקים.
לצד הטסת נוסעים, משמשים מטוסים אלו להטסת מטענים ליעדים קרובים או רחוקים, לסיוע אווירי ולמגוון רחב של שימושים נוספים לצד התעופה הפרטית. במקרים רבים הוא משמש גם את חברות התעופה הגדולות להטסת טיסות צ'ארטר ליעדים קרובים. באירופה ובארצות הברית מספקים מטוסים אלו שירותי טיסות פנים בין ערים שונות וטסים למרחקים קצרים.

Chieftain

קווים לדמותו של המטוס
מטוס סופר צי'פטיין PA-31 הוא מטוס טורבו דו מנועי. המטוס נחשב כאמור לאחד המטוסים הנפוצים בקרב חברות תעופה פרטיות וציבוריות בכל רחבי העולם, לצד שימוש בבסיסי צבא במדינות שונות. בנוסף, משמש המטוס לתובלה של חבילות, דברי דואר וציוד.
המטוס מציע טווח טיסה של כ-1000 מייל ובעל מיכלי דלק נוספים שמאפשרים הרחבה של טווח הטיסה במידת הצורך. הוא מותאם לשימוש בכל מזג אוויר. בתוך המטוס 10 מושבים שמספקים מענה למספר נוסעים מצומצם ולטיסות פרטיות ואינטימיות. המושבים מעוצבים תוך מחשבה על נוחות וחוויית טיסה מפנקת, עם ריפוד עור, משענות ראש ויד ומושבים מרווחים ונוחים.
את צורת הישיבה במטוס אפשר להתאים לפי צרכי הלקוח. ניתן לטוס בתצורת קומיוטר, שפירושה טיסה בה כל הכסאות פונים קדימה אל תא הטייס. בנוסף, אפשר לשנות את מקומות הישיבה לתצורת קלאב, שפירושה שבשורה השנייה והשלישית הנוסעים יושבים זה מול זה. תצורת VIP, היא התצורה השלישית שמאפשר המטוס, מתאימה לשישה נוסעים כאשר למעשה שורה אחת של מושבים מבוטלת ובמקומה ניתן להציב שולחן.
בתוך מטוס הצ'יפטיין ישנו תא שירותים נוח והוא בעל מערכת מיזוג אוויר שמאפשרת לטוס בקיץ בימים חמים, לצד מערכת חימום המתאימה לימי החורף.

מטוס שהוא שער הכניסה לתחום הטיסות הפרטיות
מטוס סופר צ'יפטיין PA-31 נחשב לאחד המטוסים הנפוצים ביותר בתחום הטיסות הפרטיות בעולם. זהו מטוס שעונה על הציפיות של טיסות VIP, לצד טיסות עסקים וטיסות תובלה. הוא מהווה חלק חשוב בצי המטוסים של כל חברה פרטית או ציבורית שרוצה להציע שירות מותאם אישית של טיסות פרטיות.
ההיסטוריה הארוכה של המותג ממנו צמח המטוס, השיפורים שנעשים בדגמי המטוסים בכל תקופה והאפשרות להתאים את אופי הטיסה לפי צרכי הלקוח, הופכים את המטוס הזה למומלץ במיוחד עבור כל לקוח שרוצה להנות מטיסות נוחות, נעימות ובטוחות לכל יעד.

רוצה שנצור אתך קשר? השאר פרטים או התקשר - 03-50-800-40

עדיין אין תגובות.

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת לפרסם תגובה