קורס טיס אזרחי

כל מה שרצית לדעת על קורס טיס אזרחי
יש אנשים שחולמים על יאכטה מפוארת אותה ישיטו בין נמלים בכל רחבי העולם, אחרים חולמים לנהוג במכונית פאר יוקרתית ויש כאלו שמסתפקים בג'יפ שטח שדורש חיבה מיוחדת לאדרנלין. יש אנשים שחולמים לטוס.
את האהבה לטיס קל להסביר. ההיסטוריה מראה לנו עד כמה הרצון לטוס, לעוף הכי גבוה שאפשר, לראות את העולם מזוית אחרת ולהנות מהאדרנלין שמספקות לנו החוויות האלו גבוה באוויר. הצעד הראשון בהגשמת חלום הטיס הוא קורס טיס אזרחי, אשר מוצע על ידי חברות תעופה פרטיות המתמחות בלימוד ובתרגול טיסה.
אם גם אתה חולם על רישיון טיס שיאפשר לך להטיס מטוס, הגעת למקום הנכון. הנה כמה דברים שחשוב וכדאי לדעת על קורס טיס אזרחי.

מהו בעצם קורס טיס אזרחי?
קורס אזרחי כולל שני תחומים – קורס מעשי שהמטרה שלו היא להכיר את סביבת המטוס ולצבור שעות טיסה שישפרו את המיומנות של התלמיד וקורס תיאורטי – בו לומדים על יסודות התעופה, חוקים ונהלים כמו גם על מבנה מטוס ונושאים טכניים רבים נוספים.
הקורס המעשי נערך כולו בשדה התעופה בו פועלת החברה שאיתה בחרת לעבוד. במהלך כל שיעור התלמיד לומד להכיר את סביבת המטוס, מתנסה בהטסת מטוס יחד עם מדריך מוסמך, ניווט וכל מה שכוללת הטסה מעשית של מטוס.
לפי החוק התלמיד צריך לצבור 40 שעות טיסה במהלך הקורס, אך למעשה מדובר בהרבה יותר מכך ולרוב התלמידים צוברים יותר מהמינימום במהלך הקורס. לא רק כדי לקבל את הרישיון המיוחל, אלא גם להרגיש בטחון ומיומנות במהלך הטיסה.
החלק התיאורטי של קורס הטיס כולל כאמור מספר פרקים שקשורים לנושא הטיסה. לאחר כל פרק אפשר לגשת ולהיבחן על חלק זה של הבחינה או לחכות לכל הנושאים ולהיבחן בבחינה מלאה בסיום, ממש כמו תיאוריית נהיגה ברכב. בדרך כלל מרבית התלמידים לומדים מספר חלקים ולאחר מכן ניגשים לבחינה שמתייחסת אל אותם חלקים שנלמדו. לימודי התיאוריה בתחום הטיס, בדומה ללימודי התיאוריה לנהיגה ברכב, מצריכים הרבה למידה עצמאית בבית.
לאחר שהתלמיד השלים את שעות הטיסה והוא מוכן לקראת מבחן מעשי, הוא נבחן על ידי בוחן מנהל התעופה האזרחי.

קורס טייס - טיסת מבחן

מאיפה מתחילים?
לפני הכל צריך לבדוק שעומדים בקריטריונים של מנהל התעופה. המנהל קובע כי מועמד לקורס טיס אזרחי צריך להיות מעל גיל 17, בעל בריאות תקינה ואישורים על כך מרופא תעופתי, בעל תעודת יושר מהמשטרה שמוכיחה שאין לו הרשעות פליליות ובעל ידע באנגלית. בנוסף, הוא חייב לעבור הליך רישום מסודר במנהל התעופה הישראלי.
לאחר שוידאת שיש לך את כל המסמכים, אפשר להתחיל את הקורס. רבים מעדיפים להתנסות בשיעור ניסיון אחד יחד עם מדריך מוסמך לפני שהם מתחילים את התהליך במנהל התעופה. שיעור ניסיון מאפשר לבדוק האם באמת אנחנו מתאימים להיות טייסים והאם אנחנו יכולים לפתח את היכולות המקצועיות הדרושות להטיס מטוס. לאחר שיעור הניסיון יהיה ניתן לצאת אל הדרך ולהתחיל בשיעורים סדירים עם מדריך מוסמך.
כדי להתחיל את הצעידה אל החלום ולהתנסות בטיסה, כדאי לקבוע שיעור ניסיון אחד ולהתנסות בהטסת מטוס. שיעור הניסיון אורך כשלושים דקות בממוצע. לאחר שיעור הניסיון יהיה ניתן להתחיל תהליך של רישום במנהל התעופה ולאחר מכן להתחיל בלימודי הקורס התיאורטי והמעשי. בממוצע אורך החלק המעשי כ-60 שיעורים, כלומר 60 שעות טיסה במצטבר.

לפרטים נוספים התקשרו או מלאו את הטופס ונחזור אליכם.

רוצה שנצור אתך קשר? השאר פרטים או התקשר - 03-50-800-40

עדיין אין תגובות.

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת לפרסם תגובה